هوش مىتواند بر نحوهٔ بازى و نوع آن، انتخاب اسباببازى و استفاده از آن تأثیر بگذارد. در اینجا به نحوهٔ برخورد کودکان باهوش و کمهوش با بازى و اسباببازى اشاره مىشود. کودکان تیزهوش سعى مىکنند وسایل و اسباببازىهائى را انتخاب کنند که بتوانند با آنها به ابتکار (Intivative) و ابداع (Invention) دست بزنند و قواى ذهنى خود را بهکار گیرند. کودکان باهوشتر مدت کمترى به یک بازى مشغول مىشوند؛ زیرا خواهان تنوع هستند و از تنوع لذت مىبرند. کودکان باهوش در سنین بالاتر به بازىهائى که مستلزم فعالیتهاى ذهنى و جسمى است مىپردازند؛ براى مثال، جمعآورى اشیاء موردنظر (کلکسیون) براى آنان جذاب و لذتبخشتر است.
| ||
|